Paper Mario: The Origami King Review – Een oprechte creatie die niet helemaal opkomt

Home » Recensies » Paper Mario: The Origami King Review – Een oprechte creatie die niet helemaal opkomt
augustus 14, 2024
8 minutes
24

Nintendo schetst nog een warm en kleurrijk papieren Mario -avontuur, hoewel hij nooit zijn volledige potentieel volgt.

Er is altijd iets unieks geweest in de wafers van het papier van papier Mario: een gevoel van plaats en Persona lity, een vermogen om te blijven hangen en te verkennen, een kans om te stoppen en bevriend te raken. In zijn kartonnen kastelen en papieren diorama’s is de mix van paper Mario van avontuur en rollenspellen er altijd in geslaagd om Mario’s omgeving te presenteren als meer dan alleen achtergrondlandschap, spotlight sidekicks of rivalen en maken ze meer dan alleen eendimensionaal, en zijn zo zeldzaam vanDingen voor videogames – vaak erg grappig. Binnen zijn vouwen en gegolfde achtergronden heeft Paper Mario consequent het Mushroom Kingdom en zijn inwoners gevormd tot iets meer getextureerd en zwaarder dan zijn materialen ooit kunnen suggereren. Gelukkig zul je opnieuw veel van hetzelfde hart, humor en karakter vinden in de origami -koning.

Paper Mario: The Origami King Review

• Ontwikkelaar: Intelligente systemen
  • Uitgever: Nintendo
  • Platform: Beoordeeld op Switch
  • Beschikbaarheid: Op 17 juli

Maar paper Mario heeft ook een touwtrekken ervaren tussen zijn avontuur- en rollenspel mechanica, met recente inzendingen om hun RPG-gameplay weg te vouwen en uit het zicht te houden. Voor velen gaat deze strijd verder dan de eenvoudige genre -voorkeur – het staat centraal in het uitgangspunt van paper Mario, en in het vermogen om Mario’s werelden en personages te presenteren op een manier die alleen deze serie, die zelden komt, kan bieden. Naarmate meer van de Origami King naar voren kwam tijdens zijn opmerkelijk korte route om te onthullen en vervolgens uit te brengen, probeerden Paper Mario -fans (en met name die van heilige gamecube -inzending de duizendjarige deur) wanhopig om deze nieuwste incarnatie als een of ander – avontuur ofRPG? – Om het soort ervaring te bepalen dat het kan bieden. In werkelijkheid is het een vreemde wirwar van beide. De Origami King biedt een paar welkome concessies aan zijn RPG -wortels, maar het schuwt ook weg van het groeien van deze verder in de loop van het spel, die worstelt om ooit echt verschillend op te komen.

Het gevechtssysteem van de Origami King is een goed voorbeeld van dit alles. De turn-based gameplay met goed getimede sprongen en hamerschommelingen zal een bekend gezicht zijn voor papieren mario-puristen, terwijl de toevoeging van een rasterlay-out om vijanden te roteren en te schudden in meer beheersbare groepen een leuke nieuwe puzzellaag toevoegt. Het is een gevechtssysteem dat je in de loop van het spel heel veel zult zien, maar een systeem dat voortdurend een gevoel van voldoening geeft wanneer je alles precies goed maakt. Er zijn een paar items (vuurbloemen, pow -blokken en dergelijke) die je kunt gebruiken of meestal negeren, en een netjes helpsysteem dat je op een beroep doet op het geassembleerde pad om erin te springen en een route voor je te markeren.

Je krijgt snel toegang tot 1000-voudige armen, een speciale beweging die je kunt uitvoeren met beweging Controle s of een combinatie van knoppen binnen bepaalde hardere veldslagen en op specifieke punten in de wereld van de game om je route vooruit te vinden. Maar de overgrote meerderheid van je tijd wordt nog steeds doorgebracht. Boss Battles brengen vier eenvoudige elementaire krachten binnen, die opnieuw kunnen worden gebruikt op een handvol specifieke momenten in de wereld van de game, maar dit zijn zeldzame uitzonderingen in plaats van de norm.

Een gat nieuwe wereld.

Veel van de beslissingen die Developer Intelligent Systems heeft gemaakt rond de gevechtssystemen van de game, voelen zich verbonden aan een grotere aarzeling rond diepere RPG -mechanica – een die de origami -koning verlaat op een plaats waar uw gezondheidsmeter het enige statnummer is dat ooit op het scherm verschijnt. Battles verdienen je munten in plaats van XP, om te worden besteed aan Toad -hulp in gevechten, betere uitrusting en verzamelobjecten. Nivellering is niet bestaan, hoewel uw gezondheid wordt uitgebreid op intermitterende momenten door specifieke karakters, sommige verborgen en schijnbaar mogelijk te missen. Je kracht neemt toe telkens wanneer je gezondheid wordt opgewaardeerd, wat betekent dat je je laarzen op het startniveau en hamer draagt naar het laatste baasgevecht van de game (en ook dat dit altijd je standaardoptie is als je betere uitrusting breekt, omdat dat natuurlijk beperkte duurzaamheid heeft)).

Mario wordt soms bijgestaan in de strijd door een partijlid, maar de game bevat geen methode om te selecteren wie of hoe ze aanvallen – iets dat helaas reflecteert op hoe weinig metgezellen mechanisch belangrijk zijn. De terugkeer van feestbonds werd geïnterpreteerd als een grote stap terug naar de RPG -oorsprong van de game, maar de meeste personages die je ontmoet, zullen alleen tijdelijk met Mario reizen en zullen zelfs dan besluiten om bepaalde secties buiten te zitten. Afgezien van Olivia, een spraakzaam Navi-achtig personage dat de 1000-voudige wapenaanval van Mario mogelijk maakt, zal slechts één partijlid ooit in de strijd tegelijk verschijnen, en alleen dan een eenvoudige jab uit te voeren met willekeurige intervallen.

Piramide schema.

Het is jammer, zoals de Origami King introduceert en vervolgens snel een lijst met veelbelovende partijlidkandidaten achterlaat, van wie sommigen een paar minuten worden ingeleverd voordat ze opnieuw vertrekken. Hallo Luigi! Doei Luigi. Het script van de game is vaak briljant, het bevel over papiergebaseerde woordspeling voortdurend scherp, en toch voelen veel van zijn personages zich niet achtergeleerd door hun schermtijd. Er zijn verschillende cameeën van fan-favoriete personages en veel wetende knikken naar de geschiedenis van Nintendo. Er zijn scènestelende wendingen van Bowser’s over het hoofd gezien hondenlichaam Kamek en de wispelturige Bowser JR. Maar het tijdelijke karakter van deze partijleden betekent dat sommigen te laat aankomen om indruk te maken, terwijl eerdere personages nooit de kans krijgen om goed in te gaan. Er zijn ook een paar beslist downbeat verhaalmomenten die met de algehele toon van het spel zijn – die voldoende opvallen om hier te markeren, maar ook niet de moeite waard zijn om te bederven.

In de loop van zijn verhaal brengt de Origami King je mee naar een themapark met een ninja-thema, een engelachtig spa-resort, een oceaancruise voering, naar jungles, canyons en bossen. Elk is liefdevol vervaardigd in prachtig tactiel papier en karton. Elk heeft zijn eigen geheimen, padden die nodig zijn om te redden die zich bij je gevechtsgroep zullen voegen, een gescheurde landschap die reparatie nodig heeft met je tas met papieren confetti. Zelden zul je een gebied vinden zonder iets verborgen in het zicht, en iemand met een dialoog die je zal laten glimlachen. Deze gebieden zijn meestal lineair – de game heeft een vast verhaal dat het wil vertellen, en afgezien van het verzamelen van verzamelobjecten zijn er geen zij -quests te vinden, of redenen om terug te keren.

Macho maché man.

Twee grote open wereldgebieden die door voertuigen worden doorkruist, zijn ook inbegrepen – een woestijn waarover u in een gemotoriseerde laars bent en een windwaker -achtige zee die u in een boot vaart, eilanden blootlegt en op uw kaart markeert. Beide secties bieden een pauze van het tempo van de rest van het spel, hoewel ze ook de dingen aanzienlijk uitstrekken, met schattenjacht die je waarschijnlijk een beetje vallen en opstaan. Gedurende het spel worden er momenten gespeeld voor lach waar Mario zich blijkbaar aan het einde van een gebied zal bevinden, klaar om het te voltooien, alleen voor iets dat gebeurt en een ander enorm gedeelte om zich te ontvouwen. Tegen het einde kun je je de volgende keer vrezen dat dit gebeurt – zoals aan het einde van een late sectie waar je vooruit kunt gaan, moet je deelnemen aan een van de kenmerkende spels van de serie, een verrassende afleiding die vreemd zit met het tempovan de laatste paar uur van de game.

Er is genoeg dat ik zou aanbevelen over de Origami King, een reis gul met zijn humor, zijn verspreiding van locaties, het voortdurende gevoel van avontuur in Mario’s poging om de kwaadaardige origami -koning te verslaan (een slimme verwaandheid waarmee Mario bevriend wordt met reguliere papieren Goombas en KoopasTerwijl hij hem ook tegen de slechte Origami Goombas en Koopas heeft laten vechten). Vooral het laatste deel is, hoewel kort, opwindend om te zien ontvouwen. Maar elke keer dat het spel van instellingen veranderde, elke keer dat het in een nieuw partijlid ruilde, wanneer ik een andere baas had gewist, verwachtte ik dat het de scheuten zou laten groeien, het was begonnen met uit te gaan en een beetje dieper te graven. Voor al het gevoel van de game Persona lity en plaats, het groeit nooit in iets zwaarder.

How do you rate Paper Mario: The Origami King Review – Een oprechte creatie die niet helemaal opkomt ?