Shadowrun: Dragonfall Review

Home » Recensies » Shadowrun: Dragonfall Review
september 25, 2024
8 minutes
3

Shadowrun Returns was een frustrerend spel voor mij. Ik wilde er van houden, maar vond het niet eens leuk – toch niet veel. De originele campagne is een van mijn grotere teleurstellingen in de afgelopen jaren, die me meer voelt als een Neverwinter Nights-Style Glorified Engine Demo dan een spel op zich;De titel klonk uiteindelijk als een belofte dat op een dag Shadowrun zou kunnen terugkeren, zelfs als er de fans de opgenomen redacteur- en stoomworkshopfunctionaliteit openbreesden om het te laten gebeuren. Uw kilometerstand hierover kan variëren, en als u de switch -campagne van de dode man heeft gegraven, geweldig. Ik weet echter dat ik niet alleen ben dat ik diep onder de indruk ben geweest.

Ik noem dit niet om de laars niet te laten doen, maar omdat Dragonfall zo’n aangename verrassing is gebleken – precies het soort avontuur dat ik hoopte dat het origineel voor het grootste deel zou zijn. Het is een uitbreiding in plaats van een heel nieuw spel, dus sommige voor de hand liggende kanttekeningen zijn van toepassing en we kunnen ze net zo goed uit de weg halen. De basissystemen zijn hetzelfde, dus als u om die redenen van de oorspronkelijke campagne stuitert in plaats van het verhaal of lineariteit, verwacht dan hier soortgelijke problemen. Zowel magie als vuurwapens streven nog steeds naar de heft en ruwe destructieve kracht van waterpistolen. De omgevingen zijn nog steeds statisch, en de RPG -zijde is veel ondieper dan de complexe wereld regelmatig roept om het te zijn. De meest opvallende kernverandering is dat je nu kunt opslaan wanneer je maar wilt, hoewel die functie buggy kan zijn.

Ich bin ein Kruzbasarer! Wat? Nee, het is absoluut geen jam -donut!

Die problemen naar behoren gemarkeerd, Dragonfall is niet alleen een veel betere campagne dan de overstap van Dead Man, maar een echt plezierige indie -RPG op zichzelf. Het is nog steeds in de eerste plaats van het ‘avontuur met gevechts’ -stijl, en is uiteindelijk behoorlijk lineair. De illusie van vrijheid is echter veel sterker en het verhaal dat er meer voor bevredigend is. Veel meer situaties maken nu gebruik van karakterelementen zoals etiquettes (sociale opties wanneer je moet proberen rang op een bewaker te halen of een gangbanger te roepen) en karaktervaardigheden voor het dwingen van open deuren, het uitzoeken van puzzels of gewoon een alternatief pad openen metde hulp van een flinke schouderslam.

De grootste verbetering is echter een extra gevoel van intimiteit voor de actie, geboden door een verschuiving van een solo -operator naar de nieuwe leider van een groep ervaren schaduwrunners met hun sterke teamdynamische ingebakken vanaf het begin vanaf het begin. Dit struikelt af en toe – het inventarisatiesysteem toont herhaaldelijk aan dat de motor niet echt is ontworpen voor volledige feestmechanica, en frustrerend inconsistente vaardigheidscontroles alleen maar kunt u soms een beroep doen op uw vrienden voor hulp met een lastige deur of om hun expertise te delen – maar het is in het algemeen in het algemeenWerkt prima en biedt een veel aantrekkelijkere ervaring dan alleen een team hebben omwille van het gemak.

Niet zo verrassend, de belangrijkste partijleden volgen het standaard BioWare -speelboek als het gaat om langzaam druppelende achtergrondverhaal en hun eigen problemen in de actie integreren – maar ze doen het goed, dus dat is OK. Gemakkelijk zijn de beste Eiger, een regels-gedreven militaire trol, over het hoofd gezien voor leiderschap, die geen s ** t tolereert (maar helaas beschouwt je recht om haar bevelen te geven om er een stomende stapel van te zijn), en Dietrich, een punk-rockerSmaman geworden die een van de beste lijnen in het spel krijgt wanneer hem wordt gevraagd of hij kan zingen. Samen met de hulp van een vriendelijke hacker – omdat dit een Cyberpunk spel en zo vreselijke cyberspace-bits zijn helaas onontkoombaar-je woeste vier-of-zo-sme vindt ze tegen een samenzwering met een lang vergeten draak, terwijl je probeert de orde te handhaven en een variabel eerlijk te leven inDe Kruzbasar, een anarchistisch district van Berlijn dat voor het grootste deel van de campagne zowel thuis- als missiehub fungeert.

Het kernteam bestrijkt alle bases, maar je kunt ze ruilen of aanvullen met mercs voor een paar toekomstige QUID.

De grote plot wordt goed behandeld, maar het is in de kleinere verhalen die Dragonfall echt vindt. Het schrijven is uitstekend overal, waardoor de functionele visuals en dunbevolkte schermen met een gevoel van karakter en geschiedenis worden doordrongen. De wereld voelt zich geleefd, vaak meer dan het echt verdient, en er is veel om te verkennen. Veel van het spel is opgezet zoals het tweede hoofdstuk van Baldur’s Gate 2, waarbij uw team een grote zak geld moet inzamelen om een datamakelaar af te betalen voor wat cruciale informatie, en het hoofdverhaal dat zich afspeelt tijdens retourbezoeken om op te slaan en het net te raken.

In een ander spel voelde die structuur misschien lui, waarbij de verschillende missies snel en vies zijn en weinig te maken hebben met het hoofdverhaal. Hier past het echter: het is opzettelijk ruw, vertederend pulpachtig en, nog belangrijker, stelt je schaduwrunners in staat om hun spullen te stutten in verschillende moreel gearceerde ontmoetingen waarmee ze freelance probleemoplossers eerst kunnen zijn, helden een verre tweede Herden een verre tweede. Zelfs bij hun meest eervolle, ze zijn in de eerste plaats hierin om hun eigen kont te redden, en niet preuts over hun handen bloederig.

De missies zelf zijn ook buitengewoon plezierig. Elk biedt een relatief korte reis naar een nieuwe locatie met een handvol kaarten om door te werken, maar er zijn er veel en ze bieden allemaal iets anders om hun inclusie te rechtvaardigen. Ze zijn allemaal erg gevecht, maar met veel details rond de zijkant, inclusief manieren om te praten of een paar van de gevechten rond te sluipen, potentieel voor rollenspel via morele keuzes, optionele extra opdrachten en manieren om extra paden te openen (als je kuntBlijf lang genoeg wakker om de cyberspace -bits af te maken). Zoals voorheen biedt Fighting zelf geen echte beloning, zonder lijkdruppels om op te scheppen en Karma (Stat Points) wordt toegekend voor het voltooien van doelen in plaats van vijanden uit te schakelen. U mag alleen uw hoofdpersoon aanpassen, waarbij de rest van het team voor zichzelf zorgt zonder uw hulp. Hun betrouwbare aanwezigheid maakt het echter gemakkelijker om zich te concentreren op uw build en veiliger om zich te specialiseren.

“De schaal voelt goed voor een Shadowrun -spel, waarbij de actie voornamelijk op straatniveau wordt gehouden, maar met een grote dreigende dreiging om de hoofdplot meer te maken dan alleen een andere baan”

Cyberspace -bits in games zijn bijna altijd verschrikkelijk, en Shadowrun Returns ‘Take is bijzonder flauw.

Bij normale moeilijkheid spelen gevechten niet te veel moeite, waarbij de meeste gevechten dezelfde basisroutine volgen – vooral omdat er geen reden is om ooit de strijd aan te gaan zonder je hoofdteam. Er zijn tal van ontmoetingen die het patroon breken en dingen interessant houden, waaronder een pseudo-escortmissie waar je een supermachtig gastparty-lid krijgt dat vijanden constant proberen op hun kant te hacken, een race om bommen op het kort te makenTimers die je eisen dat je het feest een tijdje hebt opgesplitst en een race om door een gebied te komen na het activeren van een alarm. Dit zijn de hoogtepuntenmissies, hoewel de enige echt saai. Gelukkig is dat deze keer niet zo vaak, met hacking voornamelijk gebruikt als gewoon een andere optie, en het team kan het grootste deel ervan doormaken met weinig gedoe.

Prijs en beschikbaarheid

Als je speelde en genoten van Shadowrun-terugkeer, is Dragonfall een no-brainer. Het is meer professioneel gemaakt en superieur aan de originele campagne op alle mogelijke manieren, en zal waarschijnlijk ongeveer 12-15 uur binnenklokken, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad: genoeg om het verhaal te vertellen, maar niet genoeg om zijn welkom te overtreffen. De schaal voelt goed voor een Shadowrun -spel, waarbij de actie in de eerste plaats op straatniveau blijft, maar met een grote dreigende dreiging om de hoofdplot meer te maken dan alleen een andere baan.

Helaas, als DLC, als je niet Shadowrun -retourneert, moet je dit nu nu doen om Dragonfall te spelen – de prijs effectief verdubbelen. Het zou veel gemakkelijker zijn om aan te bevelen als een op zichzelf staande uitbreiding – zowel als een duidelijke verbetering ten opzichte van de oorspronkelijke campagne als een verfrissende pauze van de gebruikelijke fantasiewerelden van het genre. Het staat nog steeds als die dingen als je bereid bent om de sprong te wagen.

8/10

How do you rate Shadowrun: Dragonfall Review ?