Gotham Knights Review – Batman Minus Batman is scrappy maar vol met charme

Home » Recensies » Gotham Knights Review – Batman Minus Batman is scrappy maar vol met charme
mei 22, 2024
16 minutes
59

Dit is een lichte modder van een spel, maar het heeft zijn geneugten.

Als je zoals ik bent, woon je voorlopig in een bepaald type film waar de mysterieuze figuur in de salon iets zegt boog, en drukt vervolgens een verborgen schakelaar op. Op welk punt is er een rommelen, of misschien gewoon een waardige elektrische gebrom. En dan aanschouwen! Achter de mysterieuze figuur, zal de open haard, of een groot olieverfschilderij, of een veelbelovend gedeelte van boekenschema’s, draaien of weg glijden om een verborgen deur te onthullen.

Gotham Knights Review

• Uitgever: Warner Bros.
  • Ontwikkelaar: WB Games Montréal
  • Platform: Gespeeld op Xbox
  • Beschikbaarheid: Op 21 oktober op pc, Xbox en PlayStation 5

Ik hou van een verborgen deur. Ik kan er absoluut niet genoeg van krijgen. Niet alleen voor het theater van het openingsmechanisme wordt de zucht als een onverwachte uitzicht gemaakt, maar voor het soort films en literatuur die verborgen deuren vereisen en de mensen die ze bezitten. En getuigen: dit is een van de manieren waarop Gotham Knights me behoorlijk gelukkig heeft gemaakt. Ondanks al zijn zonden, voor zijn tekortkomingen, lage framesnelheden op consoles, saaie open-wereld dingen en voorspelbare plotten, voor dat alles, tijdens de middelste handeling is het absoluut de hoge watermarkering voor verborgen deuren in videogames. Niemand anders kan het aanraken. Nauwelijks een scène gaat voorbij waarin een verborgen schakelaar niet wordt ontdekt of een reeks pianotoetsen ingedrukt, om een olieverfschilderij door de vloer te sturen of een deel van de Spaanse tegel te zien die zichzelf transformeert in een trap die naar de aarde leidt.

Wat is al dit zoete werk waard? Gotham Knights heeft veel mensen teleurgesteld voorafgaand aan de release door een Batman -game te zijn zonder Batman erin. Batman’s dood, schat! Hij haalt de openingscene niet door. Wat is het plezier van een Batman-spel zonder Batman, waarin je kunt kiezen tussen de resterende elementen van de bat-familie voor je trappen? Het plezier, ik had gehoopt, lag bij het feit dat als Gotham Knights geen Batman -verhaal kunnen zijn, het op zijn minst een Court of Owls -verhaal kan zijn.

Hier is de wereldpremière -trailer voor Gotham Knights.

Ik hou van het hof van uilen. De rechtbank is een geheim genootschap gecreëerd door de schrijver Scott Snyder voor een diep memorabele Batman -boog een tijdje terug. Het idee was eenvoudig: in plaats van Batman tegen een andere gimmicky -schurk te putten, zou u hem niet tegen een stedelijke mythe plaatsen. De rechtbank is zo oud als Gotham – zo oud, het wordt geplaagd met Pynchonian Flair, als Amerika zelf. Het is een geheim genootschap dat Controle s alles maar heeft mensen misleid door te denken dat het niet bestaat. Het is een complottheorie, eeuwen oud. Het is een speeltuin rijm van twijfelachtige herkomst. Hoe sla je dat?

Nou, als Gotham Knights iets is om aan te gaan, begin je met het opsporen van een stel verborgen deuren op. Maar daar komen we op. We nemen onze tijd. Omdat Gotham Knights de tijd neemt om ook naar de rechtbank te komen. Laten we door de basis gaan, en dan de problemen, en dan eindigen op alles wat ik bleek dat ik een beetje leuk vond aan dit spel.

Ten eerste speel je absoluut niet als batman. In plaats daarvan, over een reeks missies, kies je tussen Batgirl, Robin, Nightwing en Red Hood. De game speelt zich af als een reeks avondpatrouilles: je kiest een held voor de nacht, ga op pad om een beetje side-questing te doen, wat in het algemeen inhoudt dat straatbendes iets snode doen, en dan komt uiteindelijk een hoofdmissie op.

In plaats van Batman krijg je aspecten van hem. Batgirl is goed met technologie en kan de beatdown -beweging halen, naast lampende mensen met iets dat eruit ziet als een stemvork. Robin wordt gericht op Stealth, wanneer hij zijn BO -medewerkers bij vijanden niet draait. Red Hood is een zware vechtpartij die ook mensen schiet met niet-dodelijke wapens. ik weet het. En Nightwing is de allrounder, balletic en snel en flexibel genoeg om elke manier van spelen te ondersteunen. Nightwing is ook volledig briljant om mee rond te hangen, maar daar komen we op.

Hier is het videoteam dat Gotham Knights chat.

Ja, ik heb Batman gemist. Voornamelijk miste ik zijn cape, waardoor ik door de stad kon vliegen en in de stad duiken. (Dat gezegd hebbende, het is vermeldenswaard dat je nogal vermakelijke transportmodi voor elk personage kunt ontgrendelen door de ridderjuistochten te voltooien, en deze betekenen dat je kunt ontsnappen aan het vertrouwen op ziplines en de vleermuiscyclus.))

Ik miste zijn statige bedreiging tijdens het verhuizen ook. Batman, met name in het eerste Arkham-avontuur, zorgde voor een meer close-up superheldenspel. De camera kon gewoon niet genoeg krijgen van zijn grootte en aanwezigheid, dus al het andere was ook close-up toen we voorover leunden, verhuisde. Gotham Knights voelt zich teruggetrokken – we zijn kleiner en de mensen met wie we vechten zijn ook kleiner – MMO mobs bijna, niet in het minst omdat gezondheidsstaven aanwezig zijn en onmiddellijk het enige worden dat het oog trekt en de geweldige animatie aan de gang isweergave. Stomme gezondheidsbalken!

Laten we het hier eigenlijk over gevechten hebben. Ja, het is niet zo goed als de Arkham -games, maar hoe meer ik speelde, hoe meer ik me realiseerde dat dat ook een nutteloze manier was om erover na te denken. Gotham Knights heeft dingen van Arkham’s gevechten gehaald – de slow -mo finishers die een einde maken aan een gevecht en dat soort felle leegte van geluid dat uitbarst wanneer je echt contact met iemand verbindt – maar het is niet hetzelfde. Arkham zou alles stoppen voor een gevecht: de camera bewoog en toen verzamelde de menigte zich strak. Batman rolde een beetje tussen vijanden, sloeg de ene, dan een andere, dan een andere. Het was vreemd Democratisch ruzie. Het deed me denken aan die toernooien waar Kasparov of degene die wordt omringd door een ring van minder schaak genieën, en hij gaat gewoon rond in cirkels, een pion hier, een bisschop daar. Bies! Pow!

Gotham Knights Owl Fight
De uilen worden behoorlijk tegengehouden, dus als je ze voor het eerst ontmoet, is het een duidelijke sensatie. Fans van de strips zullen ook een bepaald soort uil verwachten.

Dit werkt niet echt in Gotham Knights, en het kostte me een tijdje om te beseffen waarom. Ten eerste zorgen vijanden niet zo gretig in, en er zijn vaak niet zo veel van hen tegelijkertijd. Voor een groot deel van het spel zijn Brawls tenminste van set-stuk naar vulling verhuisd. Je bent op patrouille en je stopt om drie van deze slechteriken te bestrijden om een lang woon -werkverkeer te breken, of je bent diep in een missie en de kamer zal kort overstromen met schurken. Er is meer ruimte, iedereen is meer verspreid, ze hebben eerder een specifieke rollen in de strijd. Cruciaal was dat ik het gemakkelijker vond om me op specifieke vijanden te concentreren en ze in één keer neer te halen in plaats van de cadans van tellers me rond de menigte te laten dragen in de grootse roerende beweging van oude.

Hetzelfde geldt voor stealth – het is er nog steeds, het werkt gewoon niet helemaal zoals je het herinnerde. Dit komt omdat het hier bijna altijd in actie is gevouwen. In Arkham was een vijand met een machinegeweer echt het einde van jou als je probeerde te vechten met hen. Hier zijn ze slechts een deel van de gevechtsstroom. Dus in plaats van die ruimtelijke puzzels waar je op de loer zou liggen in de schaduw voor wat voelde als uren tot acht bewakers tot geen bewakers waren, zal hier een optie zijn voor een deel van een vechtpartij, meestal het eerste deel. Ik zal heimelijk zijn tot ik gespot word. Ik zal twee jongens neerhalen, in open zicht struikelen, en dan zal ik me niet terugtrekken in de schaduw en mensen toestaan om te resetten, ik zal het gewoon vechten. In zekere zin doet het me denken aan de klassieke Halo -ontmoeting: kloppen, kloppen, dan gaat alles.

In plaats van al dat Arkham-spul, krijg je de vaardigheidsbomen van elk personage, de speciale wapens van elk personage, zoals de niet-pistoolwapens van Red Hood, en de momentumvaardigheden van elk personage. Deze worden ontgrendeld door dingen te doen in de open wereld, en het zijn speciale aanvallen die worden opgeladen door schade aan te richten en vervolgens in brokken te verzilveren. Nightwing kan bijvoorbeeld een sorteer bezem-vweep elektrisch ijs doen, terwijl Robin de BO-stick kan draaien als een vliegtuig propeller en deze gewoon in slechteriken kan lopen.

Gotham Knights Robin
Er is soms een vleugje Eisenberg voor Robin.

Dit spul is leuk, denk ik, en gecombineerd met de eigenaardigheden en krachten van elk personage – de wapens van Red Hood zijn een dom idee, maar ik heb wel genotenEen traditioneel actiegame, misschien een spel dat een beetje heeft geleerd van de platinaklassiekers. Doelprioritering is de sleutel, vooral als je enorme slechteriken hebt met vrieskanonnen of drone -jongens of verre sluipschutters. Elementaire aanvallen zijn iets om over na te denken. Beweging is een beetje een bodge – waar Batman tussen de punch naar schoppen zou stromen, zijn familie glijdt vaak een beetje langs de grond – maar het is ook de sleutel tot een spel dat vijanden in interessante brokken van de wereldkaart voortbrengt en wil dat je erover nadenktHoe de omgeving te gebruiken.

Die kaart! De kaart zelf is een beetje een downer – althans op het oppervlak. Ik heb nu uren in Gotham Knight’s Gotham doorgebracht, rondzitten op mijn fiets, de daken worstelen, straatgevechten neerhalen en een echt verrassende hoeveelheid diefstal van orgeldonoren opdrijven, maar ik probeer nog steeds een idee te krijgen van wat ditVersie van Gotham is eigenlijk.

Het is op zijn minst grimmig, met elk deel van de stad gedomineerd door een bende – iedereen is hier in een bende;Zelfs de politie is een bende, die suggereert dat Gotham Knight minstens één ding heeft geleerd Marvel’s Spider-Man. Er zijn bekende namen op enkele van de tekenen voor stripboekenfans, en de invloed van Anton Furst leeft voort in de beelden, maar verder kan het een nogal anonieme stedelijke avond zijn die je verkent. Hemere gebouwen vallen enigszins onhandig op omdat ze met zorg worden besteed maar gemonteerd in buurten van Filler Real-estate. Het kan af en toe het gevoel hebben dat deze bezienswaardigheden digitaal zijn toegevoegd nadat de productie is verplaatst om in te schieten Vancouver Vanwege de belastingvoordelen. (Toegegeven, het zou nauwelijks de eerste keer zijn dat een superheld -uitje die berekening heeft gemaakt.))

Gotham Knights Gotham City
Op en uit het hoofdcampagnevoor zijn er bekende schurken, en ik denk dat er in de loop van de tijd meer zal worden toegevoegd.

Na verloop van tijd begon ik de schoonheid er een beetje in te zien. Het gebruik van up- en down-verlichting op pure wolkenkrabbergevels suggereert dat de metropool van Ferriss van morgen een contactpunt was, en er zijn momenten waarop de geplaveide straten het lamplight en de Gargoyles en Gothicry Leer in weerspiegelen en ik realiseer me dat Gotham misschien was alsGeïnspireerd door Ripper London zoals het Chicago en New York was.

Deze overwereld is gevuld met zij-quests, hele zij-uitjes mini-uitingen die ik niet zal bederven, en veel drukwerk om te doen. Het bepaalt ook het tempo voor het belangrijkste avontuur, omdat je tussen verhaalmissies wordt aangemoedigd om kleine misdaden te verbreken en aanwijzingen te leren waarmee je grotere met voorbedachten rade gemedieerde misdaden kunt aanpakken. Deze op hun beurt zijn procedureel op de kaart geplaatst en zorgen ervoor dat het hele ding nog meer als een MMO aanvoelt dan al deed. Een puzzel van plaats delict hier, een gepantserde auto -ontmoeting daar. Lang nadat de campagne is voltooid, speel ik dit nog steeds.

Maar cruciaal is dat dit slechts de helft van de stad is. Om terug te keren naar een favoriet citaat, is er een andere wereld, maar deze is in deze.

Hier komen de uilen weer. Belangrijkste missies volgen de uilen en hun hof vaker onder Gotham, waar er mijnen en geheime laboratoria en samenlevingskerken zijn en allerlei prachtige dingen. Hier vindt Gotham Knights echt zijn voet in termen van wereldopbouw, zowel met het interieur van de weelderige gebouwen aan de top die de rechtbank bezit en de vreemde plaatsen waar ze naar beneden graven. De meeste herinneringen die ik van dit spel zal wegnemen, zijn van diep ondergronddiep schurkachtig. Het is een herinnering dat Batman niet alleen een stedelijke superheld uit de jaren dertig was – het werd gedeeltelijk gebouwd op raarheid en romantiek.

Gotham Knights Red Hood
Detective -modus wordt vervangen door een AR -modus voor puzzels en markeerdoelen. In tegenstelling tot detective -modus is er geen gevaar dat je het hele spel ermee speelt.

Wat een modderige game is. Het spelen van het de afgelopen week is voorbij een reeks grote en kleine kwesties gekeken, van het no-batman-ding, het saaie overworld-ding, het ietwat mislukte gevechts ding, het 30 fps-on-consoles-ding, en nog serieuzere dingen zoals zoalsde onhandigheid waarmee het de handicap van een van zijn hoofdrolspelers heeft behandeld. Er is veel over dit spel dat suboptimaal is, dat moet worden uitgelegd, dat bestaat om je in knopen te binden wanneer je erover probeert te praten. Maar ook dit: de waarheid is dat ik vaak plezier had met Gotham Knights. En ik keek er altijd naar uit om er terug te komen.

Achteraf is het iets logischer. Gedeeltelijk het plezier dat ik had, is simpelweg vanwege het elleboogachtige cludge van systemen in het hart van het spel. Het was leuk om tussen de vier personages te kiezen met elk vier afzonderlijke upgradebomen, zelfs als veel van de upgradebomen niet zo briljant zijn. Het was leuk om te leren hoe je met voorbedachten rade uit de kaart kunt overhalen, letterlijk aanwijzingen uit de tegenstanders op laag niveau kunnen bashen totdat ze op de grond om hen heen liggen als gemalen popcorn.

Het was leuk om per ongeluk een menu tegen te komen en te beseffen dat er hier een heel buitspel is, vermomd door het feit dat de meeste pick-ups die je wint in gevechten niet zo interessant zijn. Maar sommige van hen zijn buit! En je kunt ook meer buit maken. Dus je kunt elk personage uitgeven met kleding en nieuwe wapens die hun basisstatistieken verbeteren. (Ik vind dit geweldig: ik heb ooit een nachtwingoutfit gemaakt die uiterst krachtig was, maar tegelijk.))

Gotham Knights Nightwing
Nightwing: ik hou goed van deze kerel.

Het was ook leuk om in coöperatie te doen. Pre-release Er zijn niet veel mensen die spelen, maar ik heb vier coöpervaringen gehad die allemaal intrigerend vreemd zijn geweest. Je kunt alleen koppelen aan een andere persoon – ik verzamel dat er een meer betrokken modus onderweg is, maar ik kon het niet spelen tijdens de recensie – en dan heb je de hele kaart om te verkennen, en te krijgen: je nietmoeten bij elkaar blijven.

Deze online modus zit momenteel absoluut boordevol batgirls. In één spel volgde ik een batgirl rond de stad, altijd aankomend net nadat ze alles elke keer had opgeruimd. In een andere werd ik onmiddellijk weggevaagd door een massaal overweldigde vijand omdat deze specifieke Batgirl waarmee ik was gekoppeld op een veel hoger niveau was. Het beste spel dat ik had was toen de Batgirl du Jour en ik onze eigen dingen deden en slechts af en toe deden evenementen ons samen. Jij? Hier? Het idee achter deze modus is dat je dingen als een team stampt en speciale combo -bewegingen en synergieën gebruikt. Ik heb dat nog niet gehad, maar Gotham Knights is verrassend goed in het verkennen van de sociale onhandigheid op de middelbare school om in een superheldstad te zijn waar er andere superhelden zijn die je niet echt zo goed kent.

Dit alles is leuk. Maar voor het ding dat ik echt leuk vind aan Gotham Knights, moeten we me concentreren op Nightwing, ook bekend als Dick Grayson. En we moeten zijn e -mails openen.

Ik zal toegeven, ik had nog nooit veel aan Dick Grayson gedacht. Maar het blijkt dat hij briljant is. Hij is een goofball, een beetje een himbo, en Gotham Knights omarmt dit absoluut in zijn karakterisering. Het is verrassend lichte aanrakingspullen: hij zal grappige dingen in de strijd zeggen, kreunen over het werk dat hij moet doen en rekent terug bij de hub die het team allemaal deelt. (Dat is juist! Naast Batman uit te ruilen en zijn geweldige auto te ruilen voor een motor, is je hub niet langer een grot meer maar een soort flatshare, zij het een behoorlijk zoet. Dual Aspect Clock Faces, minimaal 20 miljoen op de huidige markt, maar het is waarschijnlijk vol met asbest vol.))

Gotham Knights Nightwing
Hier is hij weer – wat een lieverd.

Hoe dan ook, evenals het volgen van Dick Grayson op missies en hem dwingen om verbazingwekkend lelijke kostuums te dragen, kun je ook zijn e -mails lezen. Doe alsjeblieft. Het lezen van zijn e -mails is al jaren een van mijn gelukkigste herinneringen in games. Het lijkt zo kleins om op te merken, en dat is het. Maar het is een klein ding dat een enorm verschil maakte in termen van de voorliefde die ik voel voor deze vreemde, gecompromitteerde videogame.

Die e -mails. Prima, hier praat hij met de pinguïn over de huidige missie. Hier maakt hij zich zorgen over middelen, of wat de rechtbank van plan is en hoe diep het gaat. Verhaalspul. Het onderstrepen van thema’s. Maar wacht, hier kondigt hij aan dat er een crimineel is Onder ons – Iemand heeft de pizza gestolen die hij in de gemeenschappelijke koelkast heeft achtergelaten. Hier is hij – ik kan niet geloven dat ik dit typ – workshopping uil woordspelingen met Clark Kent zodat hij Batgirl kan irriteren.

Grayson is hier eigenlijk niet alleen in. Ik heb gisteravond de e -mails van Robin gelezen en hij dreef het idee dat de Gotham Knights een podcast hebben opgezet. Deze charme, het meest geconcentreerd in de e-mails, bestaat eigenlijk in de structuur van de hele game, door de vreemde roepen van de mensen die je voorbij je fiets ritst op je weg om de volgende orgeldiefstal te omzeilen, door set-stuk missies inclusief een diepOngewone gevangenisoproer, in de hele Gotham zelf.

Wie weet? Net als het hof van uilen, ondersteunt deze vreemde onwaarschijnlijke charme alles. En het vertelt me dit: videogames zijn enorme ondernemingen, en als je te maken hebt met een enorme licentie voor miljard dollar, kunnen de mensen die de games maken niet alle beslissingen nemen en alle parameters instellen. Misschien krijgen ze niet het budget dat ze nodig hebben voor een echt levendige open-wereld. Misschien krijgen ze niet de tijd om het gevecht te polijsten en mensen te voorkomen dat mensen op de vloer glijden. Misschien moeten ze de Batmobile ruilen voor een fiets. Maar ze kunnen charme toevoegen. Ze kunnen hier een grapje gooien, een grappige e -mail daar, en het allemaal achter een verborgen deur laten en wachten tot je het ontdekt.

raam.ouder.googletag = venster.ouder.Googletag ||{cmd: []};raam.ouder.googletag.CMD.push (function () {venster.ouder.googletag.pubads ().setTargeting (“Apester”, “Loaded”);});
const sendopiwik = (actie, naam) =>

How do you rate Gotham Knights Review – Batman Minus Batman is scrappy maar vol met charme ?