HellDivers 2 Review – Team Kills en bug -stamping sensatie

Home » Recensies » HellDivers 2 Review – Team Kills en bug -stamping sensatie
juni 6, 2024
12 minutes
34

Met zijn high-chaos, high-comedy vuurgevechten is Helldivers 2 een rel om met vrienden te spelen – Hoewel de lancering is belemmerd door aanhoudende matchmaking- en progressieproblemen.

Tien minuten na een missie op de planeet van Malevelon Creek, komen mijn ploeg en ik uit een moerassige boomgrens om ons doel eindelijk uit te zien. Deze keer is het een wetenschappelijke basis, en we zijn hier om het volledig te vernietigen. Na het opruimen van het gebied van vijanden, roep ik een Hellbomb op – Een van de grootste ladingen in ons arsenaal – en bewapen het apparaat handmatig.

HellDivers 2 Review

• Ontwikkelaar: Arrowhead Game Studios
  • Uitgever: Sony Interactive Entertainment
  • Platform: Gespeeld op pc
  • Beschikbaarheid: Nu op pc (Stoom) En PS5

We gaan snel weg en maken ruimte voor de enorme explosie die komt. Maar terwijl we terug naar de struiken rennen, zie ik een aangrenzende faciliteit die kan worden vernietigd met een eenvoudige luchtaanval. De verleiding van het voltooien van twee doelstellingen binnen twintig seconden is moeilijk te weerstaan, en ik breng mijn stratagem -lijst op om de combinatie in te voeren.

Terwijl ik mijn arm terugtrek om het baken te gooien, gebeuren er verschillende dingen tegelijk. De hellbomb achter ons explodeert, waardoor een enorme schokgolf wordt geactiveerd die mijn scherm schommelt. Dit leidt het doel af van mijn worp steeds zo licht naar links-in plaats van sierlijk door de lucht te boog naar de robotfaciliteit, stuitert het baken van een grote rots, valt op de vloer en landt aan de voeten van mijn ploeg. Voordat we het weten, regenen explosies om ons heen en we zijn allemaal snel omgezet in jam door mijn luchtaanval.

Oh. Misschien moeten coole jongens terugkijken op explosies.

Hier is een Helldivers 2 -trailer die de toon zet.Bekijk op YouTube

Dit belachelijke scenario is typerend voor een missie in Co-op Shooter Helldivers 2, waar team-doden een regelmatige gebeurtenis is. In de afgelopen week denk ik dat ik vaker ben gestorven aan de acties van mijn squadmates dan aan de hordes bugs en robots die we zouden moeten vechten. Verre van dit is irritant, maar het gemak waarmee ongelukken kunnen plaatsvinden, is eigenlijk een van de grootste functies van de game. Fouten, ongelukken en dramatische ragdolls zijn het punt van HellDivers 2 – Het creëren van een podium voor goofy vuurgevechten met vrienden die snel in een komedie van fouten kunnen worden gesloopt. Het is deze extreme dwaasheid die het spel zo vermakelijk maakt, en de gevechten zo memorabel. (Zeker deze – mijn squadgaten laten me die specifieke fout een tijdje niet vergeten.))

Aanwijzingen dat HellDivers 2 zichzelf niet al te serieus neemt, zijn vanaf het begin duidelijk, waarbij de openingsfilm de vorm aanneemt van een militaire wervingsadvertentie waar Super Earth-burgers worden gevraagd zich aan te melden als HellDivers en verspreid ‘beheerde democratie ‘in de Galaxy. Met de hulp van bommen en kogels natuurlijk natuurlijk. Degenen die bekend zijn met de originele Helldivers-game 2015 zullen waarschijnlijk dit oneerbiedige gevoel voor humor herkennen: de stijl is misschien veranderd van tweelingstick in schietpartij in de derde persoon, maar de satirische geest blijft hetzelfde.

HellDivers 2 screenshot met de speler-tekens staan tegenover een grote vuurbal van een Eagle Rocket Pod Drop
Oh explosie. |Image Credit: Sony Interactive Entertainment / Eurogamer

Na zijn afstuderen aan het tutorial -niveau – die benadrukt hoe vervangbaar u bent – U maakt kennis met uw schip en de galactische kaart. Dit is een overzicht van alle momenteel beschikbaar planeten in het spel, waarbij de community van spelers samenwerken ‘Liberate ‘planeten en ontgrendel nieuwe gevechtszones. Het is een nette manier om een gevoel van schaal te creëren: overbrengen dat deze oorlog plaatsvindt in meerdere planeten tegelijk en dat je een klein deel speelt binnen een groot leger. Met een missie die op de kaart is geselecteerd, zul je (hopelijk) match worden gemaakt met andere spelers, en kun je dan je loadout kiezen. Op eenvoudigere niveaus kunt u wegkomen met het kiezen van bijna alles in termen van apparatuur, maar hogere moeilijkheden vereisen dat u meer nadenkt over uw ploegbalans – en het soort uitdagingen waarmee u waarschijnlijk in de missie wordt geconfronteerd. Kogels zullen werken op hordes bugs, maar voor gepantserde robots heb je iets meer explosief nodig.

Dan is het op de grond, in een helpod gevallen die landt met een flinke thunk. Er is een echte gewicht voor alles in Helldivers 2, van de pistool terugslag tot de kolossale explosies, maar er is iets bijzonders overtuigends over de helpod en de druppeleffecten. Als je met je squadmates werkt, moet je eerst een hoofddoelstelling voltooien (zoals het lanceren van een ICBM), vervolgens naar een extractiezone reizen en binnen de toegewezen tijd op een schip springen. De kaarten zijn ook gevuld met een aantal interessante punten – met nuttige items zoals munitie of valuta – Hoewel er vijandelijke buitenposten zijn die kunnen worden vernietigd voor bonusbeloningen. Het is maar al te gemakkelijk om afgeleid te worden door side-content, en realiseer je dan dat je geen tijd meer hebt om de missie te voltooien – Alleen om jezelf te vinden in het midden van een woeste strijd met stromen robots die uit de lucht vallen. Dingen kunnen echt escaleren van nul naar 100 zonder waarschuwing. Gelukkig wordt HellDivers 2 geleverd met een ping -systeem, zodat u gemakkelijk met uw squadmates kunt communiceren dat het tijd is om de hel te krijgen zonder de noodzaak van voicechat of typen.

HellDivers 2 Screenshot - De speler -karakter kijkt omhoog naar een raket terwijl deze wordt gelanceerd.De game & rsquo; s ui stelt: Mission voltooid - lanceer ICBM
Mad Respect. |Image Credit: Sony Interactive Entertainment / Eurogamer

Wat het meest opvallend is als je op een planeet valt, is echter de ongelooflijke sfeer van de Battlefield locaties. Er zijn bevroren woestenijen waar uw loopsnelheid wordt verlaagd door zware sneeuw. Op woestijnplaneten kan een zandstorm binnenvegen, uw zicht belemmeren en insecten zonder waarschuwing naar u toe laten springen. Mijn Persona l Favoriete is Malevelon Creek, waar kruipen door de struiken bij Twilight een alarmerend griezelige ervaring is. Dit is deels te danken aan de gruwelijke geluiden van de Automaton -vijanden, wiens locatie je kunt lokaliseren dankzij het solide directionele geluidsontwerp van de game. Maar het is ook de wetenschap dat sommige van deze vijanden kettingzagen hebben voor armen, en zullen naar je toe lopen als ze je spotten. Angstaanjagend. Wanneer een gevecht begint, is het totale pandemonium, met rode lasers die over de hemel schieten in een crossfire dat rechtstreeks uit een sci-fi-film kijkt. De dialoog van je personage wordt steeds wanhopiger naarmate de situatie intensiveert: schreeuwen “Laatste herladen” in een paniekstaat, of barst in loshangende gelach wanneer je machinegeweerkogels op je vijanden laadt.

In het midden van al deze chaos moet je dat doen – op de een of andere manier – neem nuchtere tactische beslissingen. De manier waarop het stratagem -systeem is geïmplementeerd in HellDivers 2 is nogal briljant: als u versterkingen, benodigdheden of luchtaanvallen wilt aanroepen, moet u een sleutelcombinatie invoeren. Het is alsof je de Konami -cheatcode betreft met mensen die raketten op je hoofd afvuren. Dit duurt vaak een paar seconden om erachter te komen, wat betekent dat je normaal gesproken wat dekking wilt vinden. Dit kan natuurlijk lastig zijn, als je wordt achtervolgd door gigantische bugs, en dus is het maar al te gemakkelijk om per ongeluk in paniek te knopen, de combinatie te verknoeien en vervolgens te worden gedwongen om het opnieuw te proberen… met je vijanden nu veel dichterbij. Na verloop van tijd word je geleidelijk veel vloeibaarder in het invoeren. Het voelt enorm bevredigend om snel een combinatie uit te typen, een perfecte bakengiet te richten en vervolgens een vijandelijke basis in vlammen te zien ontploffen.

HellDivers 2 Screenshot - Een eenzame helldiver staat op de top van een extractievaart, omringd door bugs, met hun teamgenoot dood
Gelukkig is het spel erg gul met versterkingen op lagere moeilijkheidsgraad. Sterven is meer een tijdelijk ongemak, hoewel u’Ik laat wat van je uitrusting vallen en moet het ophalen op de Battlefield. |Image Credit: Sony Interactive Entertainment / Eurogamer

Een soortgelijk sleutelinvoersysteem is vaak vereist om de doelstellingen te voltooien, waarbij sommige missies worden opgeroepen tot nauwe samenwerking tussen teamgenoten. De ene missiemissie telt je op met het opnieuw afstemmen van een satellietgerecht, met een squadmate leesinstructies van een terminal, en een andere die het gerecht zelf handmatig draait. HellDivers 2 is vaak vaag over hoe je deze doelen voltooit, waardoor je grotendeels in staat stelt om zelf uit te zoeken – wat alleen maar leunt in het idee dat een aantal nieuwe rekruten op een planeet zijn gevallen met weinig training, een ton explosieven overhandigd, en is verteld om ‘ermee door te gaan’. Richt wat in paniek in paniek terwijl je probeert puzzeloplossingen te achterhalen, of per ongeluk de burgers schiet die je moest beschermen.

Na een bijzonder intens gevecht is het leuk om te weten dat wanneer je terugkeert naar je schip, je altijd de moeilijkheid voor je volgende missie kunt bellen. HellDivers 2 heeft eigenlijk negen moeilijkheidsmodi, wat betekent dat het mogelijk is om een chill bug-squashing-sessie met vrienden te hebben en het vervolgens op te volgen met een waanzinnige robot-aanval met beperkte respawns. Het brede scala aan moeilijkheidsopties maakt het ook beter beheersbaar bij het spelen van solo. (Zelf een missie aannemen is absoluut mogelijk, hoewel het tenminste voor mij de vermakelijke chaos van een volledige ploeg mist.) De hogere moeilijkheidsniveaus vereisen zorgvuldig gebruik van stratagems, goede squadroncoördinatie en inzicht in hoe om te gaan met verschillende vijandelijke types.

Helldivers 2 -screenshot die drie helldivers laat zien, kijken neer op een verlaten faciliteit vol met insecten, op een duistere groene planeet met vuren die op de achtergrond woedden
Spelers in mijn matchmaking -sessies leken een opmerkelijk goede etiquette te hebben, zich te verontschuldigen voor teamdoden en vaak gebruik te maken. |Image Credit: Sony Interactive Entertainment / Eurogamer

Spelers in mijn matchmaking -sessies leken een opmerkelijk goede etiquette te hebben, zich te verontschuldigen voor teamdoden en vaak gebruik te maken.

En jongen doen deze niveaus moeilijk: je zult hier niet een uitdaging hebben. Ze dwingen je om je strategieën te heroverwegen en nieuwe manieren van spelen te proberen, zoals ik ontdekte toen mijn oude tactiek van ‘Zoveel mogelijk kogels ‘was het niet langer helemaal aan het snijden. De manier waarop beloningen worden uitgegeven, betekent dat je hardere niveaus moet voltooien om geavanceerde scheepsupgrades te ontgrendelen, maar als je graag in de gemakkelijkere niveaus bent, is er geen druk op je om in de moeilijkere dingen te waden – Er is nog steeds veel uitrusting om op uw niveau te ontgrendelen.

HellDivers 2 toegankelijkheidsopties

Kortrickleuropties, dradenkruisoverzicht aan/uit Toggle, Motion Blur Slider, camera shake sterkte opties, diepte van veld aan/uit -schakelaar. Schuifschuifschuif Scherm. Tekst naar spraakoptie voor tekstchatberichten. Ondertitels en opties voor ondertitels. HUD -grootte, opaciteit en zichtbaarheidsopties. Onafhankelijke schuifregelaars voor muziek, geluidseffecten, dialoog en spraakchatvolume. Huidige doelstellingen en bestemmingen zichtbaar op kaart en kompas. Muisgevoeligheidsopties, met afzonderlijke schuifregelaars voor muisdoel, scope en kaartgevoeligheid. Keer muisopties om, verticaal en horizontaal, en wanneer scop. ControlLER -gevoeligheidsopties, met afzonderlijke schuifregelaars voor look, aim, scope, touch pad map en cursor gevoeligheid. Trigger -effect en trillingssterkte opties op Controle ler. Omkeren Controle Ler -opties, verticaal en horizontaal, en wanneer scop. Negen moeilijkheidsmodi.

Er waren zorgen van sommigen dat progressie in HellDivers 2 kon worden versneld door microtransacties, waardoor discussies worden uitgelokt of het was betaald. Uit mijn ervaring merkte ik echter dat ik een vrij constante stroom beloningen ontving, en ik verdiende een royale hoeveelheid supercredits alleen maar door het spelen van het spel, dat ik toen in de winkel kon doorbrengen op cosmetica en pantser. Je kunt betalen om toegang te krijgen tot de premium Warbond vroeg (een vorm van progressiesysteem dat lijkt op een Battle Pass), maar je moet nog steeds medailles verdienen om beloningen te ontgrendelen, en je kunt uiteindelijk toegang krijgen tot de premium Warbond met supercredits verdiend via regelmatiggameplay. Geen van de items in de premium Warbond is bijzonder overweldigd, dus voor mij voelde ik tenminste niet de behoefte om extra te betalen. Het is ook vermeldenswaard dat HellDivers 2 helemaal PVE is – dus als er een invloed was op de kracht van je build, helpt het je mede -squadmates toch alleen.

De enige keer dat ik eigenlijk een probleem had met het progressiesysteem was te wijten aan technische problemen. HellDivers 2 heeft een bijzonder rotsachtige lancering gehad en de afgelopen week heb ik problemen ondervonden met matchmaking, inloggen, opgestart uit games vanwege verbindingsproblemen en mijn progressie niet opgenomen. In totaal verloor ik waarschijnlijk ongeveer een halve dag aan vooruitgang, wat enigszins ontmoedigend was. Developer Arrowhead Game Studios heeft een reeks patches uitgedrukt Om deze problemen aan te pakken, en hopelijk brengen deze updates de problemen onder Controle. De aflevering benadrukte echter hoe frustrerend het is om niet in staat te zijn HellDivers 2 offline te spelen, omdat een online verbinding nodig is, zelfs voor solo -spel.

HellDivers 2 GIF - De speler -karakter pingt een kogel aan een Hellbomb op de vloer, die een detonatie -reeks start.De speler-karakter loopt weg net als de bom ontploft en een groot insect doodt
In een augurk zonder stratagems beschikbaar? Kijk of daar’s een niet -ontplofte Hellbomb die rondslingert. |Image Credit: Sony Interactive Entertainment / Eurogamer

Ondanks de problemen rond het maken van matchmaking, wanneer HellDivers 2 werkt, is het een heerlijk slapstick coöperatie-ervaring. Onverwachte en memorabele gebeurtenissen lijken te gebeuren in bijna elke strijd, en ik heb al een voorraad belachelijke verhalen uit mijn eerste week met het spel. Er was de tijd dat ik werd afgeplat door het extractievaart. De tijd dat ik bovenop een enorm torentje stond, zodat toen de robots hun raketten op me richtten, ze hun eigen basis in het proces blies. De tijd dat ik verstopte achter wat ik dacht dat een verlaten tank was… alleen om op te kijken en zijn pistool te zien beurt. Al deze momenten worden nu in mijn hersenen aangebraden op een manier die vrij ongebruikelijk aanvoelt voor een schutter, waar het gemakkelijk kan zijn voor alle wedstrijden om in één te mengen. Dus als ik nog een week van ga ‘Democratie verspreiden ‘Gedurende het hele melkweg ben ik verheugd om de hogere moeilijkheidsniveaus te proberen en ontdek enkele van de meest angstaanjagende hordes die het spel te bieden heeft. Maar misschien meer dan dat, vraag ik me af waar het volgende komische teammoord vandaan komt. Iedereen kent het explosiebereik van een mini -kernbeen? Ik denk dat er maar één manier is om erachter te komen.

Een exemplaar van Helldivers 2 werd voorzien voor beoordeling door Sony Interactive Entertainment.

How do you rate HellDivers 2 Review – Team Kills en bug -stamping sensatie ?