High on Life Review – Een middelmatige schieter met een onfilig houdingsprobleem

Home » Recensies » High on Life Review – Een middelmatige schieter met een onfilig houdingsprobleem
juni 11, 2024
8 minutes
30

Eurogamer.net - Vermijd badge

Een ellendige cocktail van ideeën van andere actie-platformers en de slechtste delen van Rick en Morty.

Hoog leven maakt het niet uit of je het verschrikkelijk vindt, dus waarom zou ik je tijd verspillen? Dit is een vapide actiegame en een lege, gammele satire opgesloten in een verdedigende hurk van onverschilligheid voor zowel jouw als zijn eigen bestaan. Het wordt gespeeld als een beproeving voor alle betrokkenen: zoals een winkelier je vertelt hoe je lijkt: “hoe langer je hier aanneemt, hoe langer ik eruit moet zien alsof ik het doe”. Het tellen van zijn fouten geeft het leven meer aandacht dan het spel voorstelt, dus neem de hint en klik weg. Als je op zoek bent naar een zelfbewuste videogame-komedie van goede kwaliteit, probeer dan Psychonauts in plaats daarvan of het bijtende maar boeiende Battleblock Theatre.

High on Life Review

• Ontwikkelaar: Squanch Games
  • Uitgever: Squanch Games
  • Platform: Gespeeld op Xbox -serie X
  • Beschikbaarheid: Uit 13 december op Xbox One, serie X/S en PC

Je dringt aan op details – prima. Dit is een first-person platformer-shooter waarin je een Burbanite-kind speelt die Bounty Hunter heeft gemaakt, die buitenaardse gangsters achtervolgt die hebben ontdekt dat ze mensen kunnen roken als pot. Er is een hubstad met dimensionale gateways naar een handvol jungle- of woestijnwerelden, gebouwd rond looping hoofdpaden met pop-up “Kill Till the Music Stops” vijandelijke golven en de vreemde verborgen verzamelobject. Je wapens zijn matig upgradeerbare, vreemde wezens-achtige wezens die kunnen spreken, of op zijn minst zweren.

Elk pistool heeft zijn eigen stemacteur, en er is een zekere intriges om te horen hoe elk op dezelfde situatie reageert: primaire handcannon Kenny, geuit door oprichter van Squanch Games en Rick en Morty Creator Justin Roiland, is in feite morty zonder het angstcomplex zonder het angstcomplex. Ze schreeuwen ook in gevecht om je te laten weten dat Altfire cooldowns zijn verstreken en herinneren je aan je doelstellingen. Maar meestal besteden ze het spel op verschillende manieren om je op verschillende manieren te vertellen waarom het spel slecht is, alsof dit een uitwerking nodig had.

Hier is een hoge high -life gameplay in actie – wees gewaarschuwd dialoog is nsfw.

De vijanden zijn een waterige mix van melee, midrange, sluipschutter en midboss smaken;Zoals Kenny vaak opmerkt, zijn ze nauwelijks de moeite waard om te doden. De platformsecties zijn vooral aanvaardbaar dankzij de vrijgevigheid van de game om je op richels te beantwoorden wanneer je in zure meren of bodemloze putten valt. De satirische humor die het allemaal overspoelt, is een oefening in het plukken van taboes, variërend van casual gags over zelfmoord tot een mes genaamd mesy dat houdt van messende mensen (weet je, op een seksuele manier). Alles is vastgelegd in dezelfde geest van ontwijkende, vergiftigde ironie: NPC’s die je vertellen dat ze hier gewoon zijn om questinformatie te leveren en een sectie voor detective -modus die het geval maakt dat detective -modus secties saai zijn.

Op het niveau van rennen en schieten, tenminste, het is niet allemaal slecht nieuws. Er is een knapperige verspreiding van platformmogelijkheden, ontgrendeld terwijl je nieuwe wapens vindt – een grijphaak en jetpack, ingebedbare scheermesschijven waar je op kunt staan, en tijdbellen om wervelende airduct -fans te vertragen voor veilige passage voor veilige passage. Het komt allemaal neer op wat matig afleidende gated verkenning, niet dat de tiddly planetoids van het spel geheimen over hebben te sparen. Sommige wapens zijn ook leuk om te gebruiken, zelfs als ze de groothandel zijn gescheurd uit de arsenalen van betere games. Er is een Seth Rogen-achtige Pikmin-launcher wiens Eyeless Children zich aan vijanden vastklikken en hun trouw tijdelijk omdraaien.

High on Life Review - Een kamer tussen niveaus in een normaal appartement, waar verschillende vreemde wapens en wezens op een bank en salontafel zitten met je menselijke zus

High on Life Review - Vier dialoogkeuzes met een vreemde roze NPC, onderwerpen zijn onder meer Dr. Giblets en een hyperbong

Zo nu en dan voelt het spel als een relatief onschuldige sandbox -schieter in de halo of Verre huil traditie, gedefinieerd door verticaliteit en de creatieve keten van alt-fires, terwijl ze terreinelementen zoals pop-outfans, ritssluitingen of breekbare kooien van omni-hostiel fauna exploiteren. Maar het is over het algemeen gammel en vergeetbaar, met vijanden die soms op de hoogte komen of vast komen te zitten in de geometrie, waardoor je wordt gedwongen om naar hen te zoeken om de volgende verhaalfase te initiëren. En elke keer dat hoog in het leven je vangt, kijk je aan de positieve kant, het duurt een minuut om zichzelf te saboteren met een grijnzende grap. Ik heb nog nooit een spel gespeeld dat net zo toegewijd is om erop te wijzen en te genieten van zijn eigen gebrek aan waarde.

Dit zal waarschijnlijk niemand verbazen die Rick en Morty heeft bekeken-een show van maniak referentialiteit en zelfhaat, waarin een geniale narcist en zijn kleinzoon bloederige avonturen doorgaan door scenario’s die zijn gescheurd uit sci-fantasy canon. Ik zal toegeven aan een schuldige voorliefde voor Rick en Morty, grotendeels omdat het de bloat van zelfs relatief lean sci-fi videogames zoals het Callisto-protocol gooit in scherpe opluchting. Op zijn best combineert de show de eenvoudige dramatische regels van Looney Tunes met een snelheid van toespeling die wordt gedragen door de uitputtende en vermoeiende verscheidenheid aan sociale media -feeds.

Het heeft een hectische eetlust voor het draaien van de tafels op versleten genre-opstellingen, mogelijk gemaakt door de vierde muurpauzes van een gekke wetenschapper die altijd een manier vindt om “ex machina deze shit” te deus “. Er zijn lessen voor videogame -wereldbouwers en mythmakers in hoe Rick en Morty vestigen, zich afspeelt en een uitgangspunt neerhaalt – neem de Mr MeSeeks -aflevering, waardoor ik aan Philip K denk. Dick’s tactiek om iets kleins te veranderen en de wereld eromheen te laten muteren.

High on Life Review - Kijkend naar een grote felgroene rivier met een pistool dat een beetje verlaten lijkt

Maar met dat tempo komt terminaal online burn-out en een uitvoering van wanhoop die grenst aan Earnest, maar zich te vaak vestigt in Edgelord-cynisme en dezelfde vervelende, punchdown-humor als South Park. Het staat aan deze kant van Rick en Morty zo hoog in het leven is het meest gebaseerd. Het is de opzichtig gebeld in de aflevering van het midden van het seizoen vol gags over het afjstelen, zoektocht die zichzelf pissen, en schattige beestjes die ofwel in de Mincer belanden of zichzelf onthullen als totale Arseholes.

Het probleem is deels dat het spel onder de giftige meta-komedie het niet waard is om te vieren, en deels dat Rick en Morty’s dramatische principes niet helemaal functioneren wanneer je ze om een moeras-standaard shooter-campagne wikkelt. Nogmaals, de show draait helemaal om snelheid. Zet een speler de leiding en je creëert downtime en omkeringen – backtracking naar gebieden met een nieuw platformvermogen, lopen naar een waypoint in plaats van een portaal te roepen of jump -cutting. Rick en Morty’s bruisende 22 minuten durende bogen vertrouwen op het vermogen van Rick om in wezen iets ouds te bewerken – tenzij Rick zich verveelt, natuurlijk de grap. Hoog in het leven is 10 tot 15 uur van dingen die hij zou afschaffen, daarom haat het zichzelf zo veel.

High on Life Review - Twee gezichten, één blauw en één rood, beschimper je terwijl je uit een soort lucht ventilatiebuizen steekt

High on Life Review - Nog een felgroene rivier van goed met wat rode paddenstoelen en een jungle

De game gaat dit niet alleen aan door te kraken over repetitieve inhoud a la Borderlands, maar door actief technische vertragingen om je op te wekken – setpieces zoals die detective -modus schets, en improviseren karikaturen die witter op irritant zijn. Als er iets echt grappigs is over het leven, ziet het dit verlangen om je rond botsing te rotzooien met de noodzaak om leesbaar en coherent te zijn. Aan de ene kant zijn er skits over de gebruikersinterface die door spam worden ingehaald, en een sectie waar een onkillable vliegende kop je reticule blokkeert, krijsend over de mama -problemen. Anderzijds zijn er eenvoudige tutorial -vensters en HUD -tips, die suggereren dat een QA -team na uren binnensloopt om het ontwerpdoc te wijzigen, en voor al het schijnbare nihilisme, vertellen je wapens je ook af voor het neerhalen van verhaalpersonages.

Er is een zekere hoeveelheid creatieve belofte op het werk in de scenario’s en niveaus-hints van hetzelfde experimentele, genre-agnostische ethos die je in vele first-person games uit de jaren 90 ziet. Tussen missies kunt u argumenten regelen tussen uw bratty zuster en een buitenaardse krinkelen Mass Effect Sitcom Dynamics-en bekijk live-action B-films op je lounge-tv: het soort multimedia floreren die ik sinds de duisternis niet meer heb gezien. Het is te danken aan het leven dat ik ken van Denise Richards Hamfest Tammy en de T-Rex, voor wat dat waard is. Het is ook te danken aan het leven dat ik de binnenkant van een (ruimte) Applebees heb gezien, waar je door een bekentenis scène klikt terwijl je dip bestelt.

High on Life Review - Action, waar je pistool fronst tijdens het fotograferen op vijanden en je schade aanneemt

Soms is het opnieuw bezoeken van gebieden het waard voor meer dan alleen snuisterijen. Tijdens één missie teleporteert u in een gigantische, willekeurige deel van de stadsmainstreet om een kloof te overbruggen. Bij uw terugkeer hebben alle gestrandrijders hun file omgebouwd tot een raar klein dorp. Ik had meer van dat soort dingen gewild, waar het schrijven snel een aantal leuke implicaties ontvouwt, en minder zwak “provocerende” grappen over het doden van kinderen.

Afgezien van een mislukte poging om Rick en Morty te rebottle als een first -person shooter, is High on Life een heimelijk speelbaar manifest voor games in het algemeen als eeltig, expliciet en bestaande uit valse keuzes – incubatievaten, kortom, kortom. Als het zichzelf serieus genoeg zou nemen om uitspraken af te leggen, kan het zichzelf bieden als een uitdrukking van de Artform in het ergste geval. Het wil echter niet klaar zijn. Net als de in tweeënde teddybear vindt je uit bloeding in een bepaalde canyon, hoog in het leven wil gewoon uit zijn ellende worden gezet.

How do you rate High on Life Review – Een middelmatige schieter met een onfilig houdingsprobleem ?