Horizon Forbidden West Review – Een prachtig vervolg dat meer blijft lenen dan het toevoegt

Home » Recensies » Horizon Forbidden West Review – Een prachtig vervolg dat meer blijft lenen dan het toevoegt
juni 18, 2024
5 minutes
57

Nog een mooie technische prestatie, Horizon Forbidden West wordt tegengehouden door onhandige karakters en nieuwe functies die geen doel hebben.

Laten we eerst één ding uit de weg ruimen: als je genoten hebt van Horizon: Zero Dawn en al uitkijkt naar het vervolg, is er waarschijnlijk maar een heel kleine kans. Guerrilla -games zorgden ervoor dat je je een spel geeft dat functioneel identiek is aan veel nul -dageraad. Je neemt kuddes machines aan, zodat je ze kunt oogsten voor onderdelen. Je zult dieren schieten voor hun huiden. Je zult tallnecks klimmen en rappel naar beneden. Je zult talloze kampen van bijna identieke menselijke tegenstanders uitschakelen.

Horizon Forbidden West beoordeling

• Uitgever: Sony Interactive Entertainment
  • Ontwikkelaar: Guerrilla -spellen
  • Platform: Gespeeld op PS5
  • Beschikbaarheid: Uit 18 februari op PS4 en PS5.

En als je op mij lijkt, zul je ook veel foto’s maken – van wervelende rode zandstormen, met sneeuw getipte bergen en uitzicht op uitgestrekte bossen. In werkelijkheid kan ik niet kalmeren over de manier waarop Verboden West eruit ziet. Iemand heeft dit gemaakt, en je kunt erin rondlopen!

Al deze elementen werkten al eerder, en ik verwacht dat veel spelers verboden West omarmen, net zoals ze in 2017 deden vanwege hen. Waar ik in geïnteresseerd ben, is echter verandering. Aangezien dit een vervolg is, voelt het eerlijk om te vragen of Forbidden West verbetert op elementen die met verbetering hadden kunnen gebeuren. Ik kan herkennen en waarderen dat guerrilla pogingen heeft gedaan om enkele gemeenschappelijke kritiek op het eerste spel aan te pakken. In de meeste gevallen verbeteren deze beoogde verbeteringen echter niet echt veel.

Hier is Megafan Zoe’s (spoiler -vrij) Horizon verboden West.

De nieuwe kaart is opnieuw een knaller. Ik heb veel genoten door het ontdekken van elk nieuw deel ervan en het opnemen. Ik maakte vaak mijn eigen rustige momenten – kwam naar een met sterren bezaaide hemel na een nachtzwemmen, of kijken naar bomen zwaaien een tijdje in een storm voordat ze naar het volgende doel gaan. Het is op dit moment geen volledig insectenvrije reis, maar ik beschouw de meeste bugs die ik tegenkwam als klein en de meeste moeten worden opgelost met de dag één patch die tegen het einde van de beoordelingsperiode is aangekomen. (Side Quest progressiebugs, omdat een NPC niet gaat waar ze moeten zijn, gewist na het herladen van mijn save, en de rest van de bugs waren camera of verlichtingsgerelateerd, met muziek overlappen soms, plus een pop-in dat isSinds de verlaagd door de patch.))

Personages zijn bijna altijd net zo prachtig als hun omgeving. Ik leef vooral voor de huid in dit spel. Aloy heeft nu de blozenwangen van een voortdurend licht roodharige en prachtige sproeten, en ik ben geobsedeerd door de verschillende tinten die je duidelijk kunt onderscheiden op personages met donkere huid. Er zijn nog steeds onnatuurlijk bewegende, dode ogen in sequenties, waarschijnlijk vanwege het gebruik van MO-CAP voor alles, maar zelfs dat is veel minder merkbaar.

Wat je doet in deze wereld, en met deze karakters? Na een lange tutorial die de basis vaststelt, zijn alle weddenschappen uitgeschakeld.

De huid. Het haar. Ik laat mijn zaak rusten.

Kortom, er is een ontdekkingsprobleem. Nieuwe wapens en monsters worden heel vaak niet organisch geïntroduceerd als onderdeel van het verhaal, maar komen als volledig optioneel over, hoe nuttig of opwindend ze ook kunnen zijn als onderdeel van het avontuur van Aloy. Dit gebeurde ook in de vorige game, maar nu zul je vaak tegen bekende monsters vechten tijdens de hoofdmissie, alleen om nieuwe te vinden die alleen buiten het kritieke pad zijn.

Dit is jammer, vooral omdat vooral de nieuwe wapens heel leuk zijn – Bolt Blasters, in wezen de machinegeweren van het Horizon -universum, zijn misschien enigszins overweldigd, maar maken dit goed door de langzame herlaadtijden en het gewicht, die invloed hebben opAloy’s Dodge. Mijn Persona l favoriet is de shredderschijf, die functioneert als een boemerang – als het je lukt om de schijf twee keer te vangen na het afzetten, zal de derde schot ontploffen op impact.

Maar met de nieuwe elementen van Forbidden West, komen nieuwe drankjes en vallen waaronder, een gevoel van overweldigd te zijn. Ik ging vaak naar het menu om outfits en wapens halfgevecht te wisselen ondanks het wapenwiel, of drong wanhopig door een groot scala aan vallen terwijl hij wegliep van een monster. Aangezien zeldzamere versies van een bepaald wapentype niet alleen verbeterde statistieken hebben, maar ook verschillende munitie afvuren, was ik nooit comfortabel met het verkopen van iets, en staarde vaak naar het scherm.

Ik wou dat ik meer vijanden had kunnen vochten…de oliphant van Lord of the Rings?

De verscheidenheid aan wapens zou idealiter betekenen dat spelers de vrijheid hebben om elk wapen te gebruiken dat ze het leukst vinden, maar te veel van hen zijn duur, of verkocht op onwaarschijnlijke plaatsen, om dat te laten gebeuren. Ik kan niet spreken voor de hogere moeilijkheden, maar het feit dat ik gewoon niet de meeste nieuwe toevoegingen nodig had, maakt deel uit van de reden waarom veel van hen als dingen voelden, in plaats van nuttige nieuwe tools.

Elders is het hetzelfde verhaal. Je kunt je vaardigheden kiezen uit grote vaardigheidsbomen met een veel beter gebruikersinterface nu bijvoorbeeld, maar de nieuwe vaardigheden zelf hebben geen invloed op het spelen voor mij – Forbidden West voelt als een spel dat meer wil zijn dan het origineel was,Maar in werkelijkheid kan het worden gespeeld met dezelfde vaardigheden en items uit zijn voorganger, en voelt het er niet slechter voor. Dus waarom zijn ze er? (In termen van meer, meer, echter, moet ik echter de uitgebreide lijst met toegankelijkheidsfuncties vermelden, inclusief aanpassing van de knoplay -out, trillingsintensiteitsinstellingen, ondertitels van verschillende maten en een lange lijst met volume Controle s.))

raam.ouder.googletag = venster.ouder.Googletag ||{cmd: []};raam.ouder.googletag.CMD.push (function () {venster.ouder.googletag.pubads ().setTargeting (“Apester”, “Loaded”);});
const sendopiwik = (actie, naam) =>

How do you rate Horizon Forbidden West Review – Een prachtig vervolg dat meer blijft lenen dan het toevoegt ?