Cadans van Hyrule: Crypt of the Necrodancer Review – Zelda fans verheugen zich omdat dit het echte is

Home » Recensies » Cadans van Hyrule: Crypt of the Necrodancer Review – Zelda fans verheugen zich omdat dit het echte is
februari 1, 2024
7 minutes
64

Eurogamer.net - Essentiële badge

Twee ontwerpen botsen glorieus in een Zelda variatie die de grootheid van de kernspellen zelf evenwichtig maakt.

Overweeg het even: cadans. Wat een perfect Zelda -ish woord. Cadans! Dit woord is een lied en een rivier en een waterval. Het is trapsgewijze en het is uitstraling. Er staat dat er een verborgen volgorde in de natuur is en deze bestelling is prachtig – elegant en strak en melancholisch en niet te rommelen. Zelda is gevuld met prachtige woorden van zijn eigen bedenken. Het heeft Hyrule, het heeft de triforce. Hier is een eigen woord dat perfect past. Het heeft het recht… het heeft de juiste cadans.

Cadans van Hyrule Review

• Ontwikkelaar: Brace jezelf games
  • Uitgever: Nintendo/Spike Chunsoft
  • Geteelde platform: Schakelaar
  • Beschikbaarheid: Nu uit

Zoveel over cadans van Hyrule voelt als volgt: een ontmoeting van verre werelden die resulteert in iets dat gewoon samen klikt alsof het bedoeld was, dat resulteert in iets harmonieus. De toonhoogte is glorieus raar: crypte van de necrodancer, een ritme-actieprocedurele kerker-kroe Zelda, misschien wel de minste procedurele spelserie aller tijden. In Zelda, er wordt nooit niets aan toeval overgelaten, elke uitkomst, elke mogelijke actie is voorzien. Het is bijna een probleem. Het bepalende moment van de serie, voor mij in ieder geval, is dat beetje in windwaker waar Link onder het oppervlak van de Grote Zee reist en Hyrule zelf bevroren vindt in een bubbel. Zelfs na een zondvloed, zelfs na de apocalyps, is alles op zijn plaats.

En toch werkt het. Maar het is een beetje wennend wennen.

Hier is het idee. Cadans van Hyrule neemt de wereld van Zelda en de gevecht van Necrodancer en laat ze samenwerken. Je verkent Hyrule als link – of Zelda of cadans, uitgezonden vanuit een verre wereld, elk personage met zijn eigen speciale vaardigheden en beschikbaar in coöperatie – en het is gevuld met herkenbare bezienswaardigheden zoals Lake Hylia en die modderige bossen. Maar elk scherm van Hyrule is zijn eigen kleine gevechts ontmoeting: een stuk zorgvuldig ontworpen terrein gevuld met slechteriken en schatkisten en – misschien! – verborgen gebieden en kansen.

En je gaat hier naar een beat, die in de tijd van de ene plek naar de volgende gaat met het rijkelijk herwerkte Zelda deuntjes, die het ene seconde een electro -buzz krijgt en een disco stuiter de volgende. Gevecht is automatisch – je botst tegen vijanden alsof je onhandig bent op de dansvloer. In feite, terwijl je beweegt, is er vaak een dansvloereffect onder je. Vechten is alles te maken met timing en plaatsing: je moet het ritme van een vijand leren en jezelf vervolgens in dat ritme insinueren, rond duiken, rondduiken, schilden vermijden en de klap op je vijanden krijgen als ze wijd open zijn.

Het is moeilijk om eerst je hoofd rond te krijgen. De wapens die je vindt en uitrusten, hebben hun eigen aanvalbereiken en schade -eigenaardigheden – een dorsvulling die ik vond had een echt breed gebied maar sprong me ook naar voren, een vergiftigde dolk heeft in de loop van de tijd schade toegebracht – en dan is er het feit dat het allemaal is gebouwd ronddat roguelike staccato ritme. De beats van het nummer Controle het tempo van je vijanden, wanneer ze bewegen, wanneer ze toeslaan, wanneer ze zichzelf onbewaakt achterlaten. Elke vijand is dan zowel een lied om te leren – dit geldt met name voor bazen – en een puzzel om op te lossen. Het plezier is dat het spel zoveel vijanden tegelijk naar je toe gooit, dus je keert in feite zo op deze manier en dat, alle dingen voor alle mensen, de meester van alle ritmes, een snelle-verandering kunstenaar die nooit een voet zetfout. Het is opwindend!

Versla alle vijanden op het scherm en je krijgt een diamant die je kunt doorbrengen bij de upgrade-winkel na de dood. En hier worden de dingen nog vreemder. Cadans heeft wapens om te vinden en bekende gadgets om op te sporen – de hookshot, de boemerang, een handschoen waarmee je zwaar spul kunt optillen, bommen et al – maar het heeft ook duurzaamheid van wapens en buit die je kunt uitrusten zoals ringen en pantser maardie je verliest als je sterft. Je hebt misschien een geweldige ring waarmee je de eerste klap kunt afbuigen. Geniet ervan maat. Geniet ervan zolang je kunt, want als je sterft, hou je je dorsvlegel en je boemerang, maar die ring is verdwenen. Idem PERK-Giving Armor. Idem je fakkel die de weg verlicht – sommigen van hen hebben voordelen en wat niet van zichzelf – en je schop waarmee je door de aarde kunt snijden en verborgen spullen kunt vinden. In het begin kan het lastig zijn om te begrijpen wat je bewaart en wat je verliest, maar het idee moet bekend zijn voor iedereen die een paar roguelikes heeft gespeeld. Elke run is anders, en het is anders omdat de wereld zeker klautert, maar ook omdat je anders bent als gevolg van de items die je op die run hebt gevonden.

Het voegt een prachtige schok van onvoorspelbaarheid toe aan de Zelda -sjabloon, net als het feit dat de kaart van Hyrule, ik verzamel, voor elke speler anders kan zijn, die zorgvuldig ontworpen tegels van onroerend goed. En er zijn ook kansen. Wanneer je sterft, beland je in die leegte-shop waarmee je je diamanten kunt uitgeven aan een willekeurig geselecteerd scala aan goederen die kunnen helpen de volgende run vorm te geven. Zelda Voordelen van deze schok van fortuin, goed of slecht.

Maar het is nog steeds Zelda. Je zoektocht leidt je uiteindelijk overal in de overwereld en door een reeks kerkers, terug naar Hyrule Castle en een reeks laatste baasgevechten. Bekende bezienswaardigheden zijn er in overvloed en de kunst is geweldig werk om ergens tussen de Minish Cap te zitten en een link naar het verleden. In termen van schaal is dit een compact Zelda game – de vorige titel waar het me in dit opzicht het meeste aan herinnert, is het ontwaken van Link, nooit een slechte zaak. Maar het maakt zijn kleine voetafdruk goed met zijn pure genot in ontdekking terwijl je ronddwaalt, alles half vertrouwd, elke uiteindelijk een verrassing.

En onderweg heeft een fundamentele terugtrekking van dingen plaatsgevonden. Er zijn puzzels in cadans, maar dit is een gevechtsspel in hart en nieren. Dungeons hebben bijvoorbeeld nog steeds kaarten en kompassen en baassleutels, maar ze zijn behoorlijk sterk gericht op het gooien van je in massieve vechtpartijen, het opruimen van kamers en het vinden van sleutels om vooruitgang te boeken. Als er iets is, zijn de opvallende puzzels echt de bazen zelf. Je kunt daarbinnen lanceren en proberen ze rond te slaan, maar dit zijn uiteindelijk een reeks gedragingen om te ontrafelen en ritmes om in je eigen voordeel te gaan. Een van hen terroriseerde me echt totdat ik besefte. Overwinning tegen een ander – dit is zo raar om te typen – vertrouwde er vrijwel op te leren hoe de baas zich gedroeg tijdens de middelste acht van het themalied. Wat een vreemd Zelda Dit is!

Wat een vreemd Zelda, maar wat een absoluut genot. Er is een theorie die tot nu toe is opgekomen die dat uitvoert Zelda in de handen van iemand anders dan Nintendo is op zijn best een beetje bleek. Minish Cap was prachtig, maar het was geen link naar het verleden. De Oracle Games waren geweldig, maar Zelda zou nooit gewoon geweldig moeten zijn.

Toch is cadans beter dan geweldig. Het is eerlijk gezegd een authentieke banger Zelda -spel om te worden genoten. Het is verrassend en vreemd en grappig en verdrietig en opwindend. En als het voorbij is, voelt het spel dat in je geheugen leeft echt als Zelda.

How do you rate Cadans van Hyrule: Crypt of the Necrodancer Review – Zelda fans verheugen zich omdat dit het echte is ?